Does God exist?



Onko Jumalaa olemassa?


Onko Jumala olemassa juuri sinulle? Mikä on Jumalan tarkoitus? Mikä todistaa Jumalan olemassa olon? Mikä todistaa jos Häntä ei ole? Auttaako Jumala? Millaisissa tilanteissa Jumala auttaa meitä? Kuuleeko Hän tosiaan rukouksemme?

Mihin uskotte, mikä tuo lohtua ja turvallisuuden tunnetta jos Jumalaa ei ole? 

Minä en uskonut Jumalan olemassa oloon. En pitkään aikaan, eikä siitä ole edes kovin kauaa kun olin hyvin pessimisti. Tarinat Aatamista ja Eevasta.. en kommentoi niihin vieläkään mitään. Jumalaan olen kuitenkin alkanut uskoa. 

En ole kokenut ihmettä tai yhtäkkistä valaistumista. Minun uskoni alkoi kovasta halusta uskoa Jumalaan. Niin kovasta halusta uskoa johonkin, johonkin joka ohjaa meidän elämäämme ja joka päättää kohtalomme. Aiemmin kutsuin häntä Karmaksi. Mutta aloin ajattelemaan asiaa tarkemmin. Karma (minun käsityksissäni) ohjaa kohtaloa, kuolemaa, vastoinkäymisiä ja oikeudenmukaisuutta. Karma ei auta sinua vaikeiden aikojen yli. Karma ei ohjaa elämän valinnoissa. Karma antaa sinulle sen, minkä olet ansainnut. Karma is a bitch. 

Kun tuossa aiemmassa blogikirjoituksessani kirjoitin aiheesta pelko, on se suuri syy siihen miksi sain palavan halun tulla uskoon. Mulla täytyy olla semmonen turvallisuuden tunne, että joku tietää mihin mä oon menossa ja mitä tekemässä. Että mun kohtalo on päätetty mulle etukäteen ja että mä en voi omilla valinnoillani niitä muuttaa. Että kun mun aika on lähteä, se on Jumalan tahto. Tää on ainoo keino millä oon saanu mielenrauhaa itelleni. Että mitä ikinä tässä elämässä käykään, niin on tähtiin kirjoitettu.



En voi edes laskea kuinka monta kertaa olen rukoillut turvaa ja pitkää elämää tyttärelleni Liljalle. Millään muulla ei oikeastaan ole väliä. Vaikka minä lähtisin täältä nuorena, haluan tietää ja uskoa että Jumala katsoo Liljan perään. Varjelee. 

Kommentit